Din kundvagn är tom

Köpvillkor

Allmänna köpvillkor

Alla priser är angivna exklusive moms som standard. När beställning är lagd har avtal om köp träffats mellan kund och Jansson & Partner AB. Vi bekräftar att vi behandlar din beställning och därefter återkommer vi med ordererkännande per e-mail med leveranstid. Jansson & Partner AB reserverar sig för eventuella skriv- och tryckfel. Vi kan tyvärr inte garantera att alla produktbilder framställer produktens exakta verkliga utseende. Vi reservererar oss för eventuella felaktigheter i prissättning, leveranstider, produktbeskrivning eller liknande. Vi förbehåller oss rätten att åtgärda detta i efterhand. Vid händelse av detta informerar vi kunden som då har full rätt att häva eller ändra sin beställning. Jansson & Partner AB förbehåller sig rätten att neka till order.

Betalning

Företagskunder

Vi tillämpar 30 dagars kredit för företag och betalning via Klarna för privatpersoner. Vi förbehåller oss rätten att tillämpa kreditprövning och ber därför om organisationsnummer vid företagsköp. Faktura mailas i samband med att varan skickas.

Privatkunder

All betalning sker genom Klarna.

Frakt

Vi strävar efter att leverera direkt till den leveransadress som anges vid beställning, men mindre gods går ofta till utlämningsställe. Vid leverans till öar som saknar broförbindelse träffas separat avtal om eventuell fraktkostnad beroende på produkt och leveransadress.

Leveranstid

Vi försöker alltid att leverera våra produkter så snabbt som möjligt. Information om en produkts uppskattade leveranstid finner ni på respektive produktsida.

Transportskador

Jansson & Partner AB står för eventuella skador som uppstått under transport till dig. Om du upptäcker transportskada vid mottagandet, antingen på produkt eller emballage, ber vi dig att omgående anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice som hjälper dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador på försändelsen. Skadan ska anmälas inom sju (7) arbetsdagar från leveransmottagande. Det är därför viktigt att du emballerar av och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter utförd leverans.

Force Majeure: Jansson & Partner AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar vårt fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Ångerrätt i 30 dagar

När du handlar på Jansson & Partner AB har du alltid 30 dagar på dig att ångra köpet. Kontakta oss inom 30 dagar efter mottagen leverans på info@jansson-partner.se så hjälper vi er. Observera att du själv står för alla returkostnader och själv ombesörjer fraktbokning.

Ångerrätten gäller ej:

  • Kärlskåp eller andra produkter som tillverkas på beställning. Fråga gärna oss om du är osäker.
  • Specialframtagna produkter som tillverkas efter kundens önskemål eller som inte ingår i ordinarie sortiment.
  • För att ha rätt att returnera produkten måste den vara i oförändrat skick. Om varan är använd eller skadad har vi rätt att göra en värdeminskning på upp till 100 procent. Tänk på att allt som du mottagit måste finnas med vid eventuell retur. Du som kund bär ansvaret vid retur till oss, därför är det viktigt att emballera produkten väl innan den skickas tillbaka.
  • Vid större köp eller köp mot offert gäller returrätten endast om du först beställt ett varuprov. Returrätten gäller då endast varuprovet.

Reklamationer

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.

Kundtjänst

Telefontider 8–16 måndag–fredag. Vi håller lunchstängt mellan 12–13.